Összezavarodtam

2009. január 18., vasárnap

Elég sok dolgot letöltöttem az elmúlt napokban,ingyenes készleteket,template-okat meg mindenféle klassz cuccost,próbálkoztam is gyártani belőle oldalakat,a gyors siker reményében a template-okra kattantam rá, de "szolid" angol tudásomnak köszönhetően,nem merem felrakni a külföldi oldalakról leszedett készletekből alkotott műveimet,mert félek,hogy valami "tv" elleneset követek el a designer-el szemben,ha nem utalok az oldalára.,de belinkelni ugye nem feltétlenül tudom,mert arra nincs időm,hogy visszakeressem,hogy honnan töltöttem le. Olyan kérdésem lenne,remélem érthető az aggodalmam,hogy elég,ha csak utalok a készlet címére,ami úgye letöltödik? Vagy feltétlenül értesítenem kell a blog tulaját,hogy felhasználtam a készletet?
Most szeretnék egy fejlécet készíteni,arra viszont,hogy írom rá,hogy nem az én művem,csak "loptam",mert úgye csak a képet adom én úgymond?
Vagy ha ingyenes egy készlet,akkor mindegyj,hogy mire használom fel? elég ha csak megköszönöm(ha úgy alakul).
Két külföldi oldalt belinkeltem már,de legalább 20 at még be kéne a magyar scraperekkről nem is beszélve...

3 megjegyzés:

Jucus 2009. január 18. 10:51  

Erre sajnos én nem tudok válaszolni Neked, bár engem is érdekelne a válasz.
Szerintem ha egy kit free, akkor azzal szabadon lehet csinálni, amit az ember szeretne. És gondolom, mások is csak azért írják az oldal alá, hogy ismertessék a forrást.

Judit 2009. január 19. 23:04  

Szerintem ha free felhasználhatod, ha meg nem ingyenes fizetünk érte hogy felhasználjuk. Én fel szoktam tüntetni, mert ha már dolgoztak rajta megérdemlik. Meg néha könnyű így visszakeresni (amit már nem használok elemeket előfordul hogy letörlöm a gépről) ha ugyanazt az elemet szeretnéd. Arról nem beszélve ha másnál látok egy jó oldalt, és hú de jó elemek, honnan, van nekem is kell eset…

szrjudit 2009. január 25. 13:57  

Szia, elöszőr járok itt, de ha nem bánod jövök majd ezután rendszeresen. Szerintem a feltüntetés szempontjából mindegy, hogy freebie, vagy fizetős készlet, etikailag úgy helyes, ha feltüntetjük az alkotó és a készlet nevét. A letöltött mappában van is mindeg a TOU nevű fájl, ami ehhez köti a felhasználást. Belinkelni nem feltétlenül szükséges, ez alapján már meg tudja keresni, akit érdekel. Persze ha van linked, tedd közzé nyugodtan, a scrap társak örülnek, ha nem kell keresgetni, ami tetszik.
:)

Megjegyzés küldése

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP